úterý 2. srpna 2011

Zajímavý anti-antisemitský heraldický symbol

Interesting Coat of Arms of Polish Town Kolbuszowa resembles good relations between Polish Christians and Jews.

Izraelský premiér Jicchak Šamir kdysi prohlásil, že "Poláci nasávají antisemitismus spolu s mateřským mlékem". Navzdory mnoha židovsko-polským kontroverzím (katolický antisemitismus, pogromy za druhé světové války i po válce - např. masakr v Kielcích, atd...) řada Poláků stěží odpovídala Šamirovu biologickému pardigmatu. Určitě mezi ně nepatřili ani tvůrci heraldického znaku haličského městečka Kolbuszowa v roce 1785, na který jsem nedávno narazil v jednom krakowském knihkupectví. Těžko lze najít nějaký symbol, který by lépe ilustroval dobré vztahy mezi křesťany a Židy.   


2 komentáře:

  1. Já jsem měla bohužel tu čest narazit na trochu jiný antisemitský symbol. Izraelskou vlajku, kde místo hvězdy uprostřed byl hákový kříž. Oblíbený obrázek Muslimů na FB, smutné je, že když jsem se ptala, zda ví, co takový hákový kříž vlastně představuje a odkud pochází, tak to nevěděl ani jeden, jenom dokola omýlali, jak nenávidí Izrael...lidská blbost je zlá nemoc :-( J. F.

    OdpovědětVymazat
  2. Viděl jsem někde podobný symbol - židovskou hvězdu + symbol ryby (křesťanství) = srdce. Moc hezké, ale bohužel už to nemohu najít.

    OdpovědětVymazat